Flatebycup 2022 - vel blåst!

Postet av Petter Bakke den 6. Sep 2022

I helgen ble Flatebycup 2022 gjennomført i Flatebyhallen. I underkant av 600 spillere fordelt på 56 lag, gjennomførte gjennom helgen 120 kamper. Det er mye håndballgøy!

«Noe av det morsomme med denne turneringen, var spredningen i aldre som var med! På søndagen spilte 14-åringene sluttspill på den ene banen, mens de som er 10 år spilte sine kamper på banen ved siden av. Det er utrolig motiverende å tenke på hvor mye de skal lære og utvikle seg over de neste få årene!» sier Erik Enersen, leder av håndballgruppa i Enebakk idrettsforening og engasjert trener for 10-åringene.

Mens alle ble kåret som vinnere i de yngste klassene, var det Teie HK som gikk seirende ut av sluttspillet for 13-åringene, mens det var Drøbak-Frogn som tok med seg den gjeveste pokalen hjem for 14-åringene. På vegne av Flatebycup 2022 gratulerer vi alle vinnere, både de som er store og de som er litt mindre! For mange var samtidig kanskje ikke den størst serien over motstanderlagene, men over seg selv og sine egne prestasjoner.

Kenneth Johnsen er sportslig leder i håndballgruppa. «Gjennom korona-tiden har flere idrettslag, også Enebakk idrettsforening, hatt utfordringer med frafall av spillere og uten kamper å spille har vi også opplevd at noe av engasjementet på sidelinjen har falt. Derfor er det godt å se aktivitet på håndball-dekkene våre igjen; utøvere i alle aldre som hygger seg med idrettene sine, utvikling, prestasjoner, sosialt samvær. Vi ser også hvordan gløden tennes i de mange som støtter opp rundt lagene våre! Idretten er drevet av frivillighet, og når vi får til å dra lasset sammen er det veldig gøy»

Tilbake til cupen så handlet mye om det som skjedde på håndballbanen, men mye magi skjedde også utenfor. Lag som ble bundet tettere sammen, vennskap på tvers av lag, småsøsken som nå er sikrere enn noen gang på at de skal begynne med idrett bare de blir gamle nok og ikke minst alle de foresatte som stilte opp på dugnad for å få dette til å skje. Det er helt magisk!

Takk til alle klubber, lag, utøvere, støtteapparat, tilskuere, dugnadsfolk og arrangører for en vel gjennomført turnering – og velkommen tilbake neste år!