Kenneth Johnsen, ny leder av håndballgruppa

Postet av Petter Bakke den 16. Mai 2019

Etter tre år som målbevisst og engasjert leder for Enebakk Håndball takket Arild Olsson for seg ved årsmøtet 2019. Arbeidet som er gjort under hans ledelse bærer preg av et brennende ønske om å bygge en solid gruppe hvor det blant annet har vært fokus på utvikle bredde i klubben, utvikling av dommere og trenere samt å skape engasjement.

Kenneth Johnsen overtar ledervervet etter å ha sittet som nestleder i håndballgruppa i tre år.

Hvorfor ønsket du å komme inn som leder i håndballgruppa?

“Etter å ha sittet som nestleder føltes det naturlig å stille til valg. Jeg kjente at jeg ønsket å fortsette på det arbeidet som Arild og jeg hadde begynt på, vi har laget en solid grunnmur som jeg ønsker å bygge videre på. I tillegg tenker jeg det er viktig å være med å aktivt utvikle EIF og samarbeidet mellom gruppene.”

Hva er viktig for deg som leder?

“Først og fremst å huske hvem vi gjør dette for; barn og ungdom i Flateby og Kirkebygda. Det er viktig for meg at alle som er med i både håndballen og i EIF kan få kjenne på de gledene idretten kan by på. Det er viktig at alle føler at dette er et trygt sted å være. Samtidig ønsker jeg å legge til rette for at vi kan lære alle spillerne denne fantastiske sporten som håndball er, på best mulig måte. Alle deltakere skal få kjenne på mestringsfølelsen og alle skal få spille under gode og trygge rammer.”

Kenneth Johnsen jobber til daglig som prosjektleder i Oslo og har vært vært aktiv i EIF Håndball i over fem år. “Jeg startet som lagleder for laget til min eldste datter og fortsatte som trener året etter. Jeg hadde trener-erfaring etter å ha vært fotballtrener i flere år. Jeg hoppet i det med begge bena og begge armene og har til nå fullført Trener 1-utdanningen, har eksamen i Trener 2 nå i mai, har deltatt i Temaserien i 3 sesonger samt fulgt egne spillere i spillerutviklingsprogrammet til NHF i 2 år.”

Kenneth er nå hovedtrener for J2004 og J2008 og nyvalgt leder. Med seg inn i nytt styre får han Erik Enersen som nestleder.

Hvorfor valgte du å stille til verv som nestleder?

“Som nestleder i håndballen så håper jeg å bidra til engasjement og glød. Jeg mener det er viktig at styret i håndballgruppa skal gi lagledere og trener best mulig vilkår for å skape samhold, trivsel og idrettsglede. Jeg håper å kunne bidra med kunnskap og engasjement.”

Erik er til daglig salgsleder, er gift og 3 barn.

“To av barna mine er aktivt med i håndballen. Jeg har alltid vært aktiv innen idrett selv, har spilt fotball og håndball fra jeg var 6 til 15 år. I tillegg drev jeg med friidrett og alpint.”

Erik er hovedtrener for J/G 2012 og akkurat kommet inn i trenerteamet til J2004.

Hva skjer fremover i håndballgruppa nå?

“Det aller første som skjedde var at vi arrangerer Minirunde lørdag 6 april i Flatebyhallen. Etter dette ble håndballstyret konstituert på det første styremøte 8 april. Vi skal nå sammen se på hvordan vi skal dra dette videre.” kan Kenneth fortelle. “Vi har mye spennende på gang, med aktivitet på alle plan. Vi har økende antall lag og en spennende dommer-gruppe.”

“Men vi har fortsatt plass til flere i styret!” skyter Erik inn.

“Jo flere vi er jo bedre er alle lagene representert i styret. Det er bare å bli med.”

De øvrige styremedlemmene i EIF Håndball er:

Krister Marstein - Kasserer

Petter Bakke - Sekretær